dinsdag 1 mei 2018

Muzische carrousel

Donderdag 26 april hadden we muzische carrousel in het kader van ons werothema 'Wonen'.

We kregen de keuze uit een aantal activiteiten.

Zo konden we kiezen voor een muzisch domein die het beste aansluit bij onze interesses en talenten. Of we konden eens een activiteit kiezen waar we nog niet zo vertrouwd mee zijn.

De keuze-activiteiten waren:

1. Spelen met taal in combinatie met ICT: op de computer zochten we de betekenis op van enkele spreekwoorden rond huizen.

2. S.T.E.M. = Science Technologie Engineering en Mathematics. Dit zijn activiteiten waar wiskunde, technologie, ontwerp en wetenschap gecombineerd worden. Bij STEM krijgen de leerlingen een uitdaging waar ze onderzoekend leren. De uitdaging was: "bouw een stevige hut waar je zelf in past".
De leerlingen ondervonden dat ze door het bouwen van palen het kader van de hut konden maken.

3. Bouw een stevige muur: de leerlingen onderzochten welke muur het stevigst was door een kort onderzoekje met legoblokken. In tegenstelling tot STEM kregen ze hiervoor een stappenplan.
Na het bouwen van de muur mochten de leerlingen met de legoblokken zelf een huis bouwen.

4. Een verhaal schrijven over een gek huis: enkele leerlingen toonden hun schrijftalent.

(5. Tekening in James Rizzi-stijl afwerken)



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten